Hoofdstuk 2, Paragraaf 6
In uitvoering

PRE-DETOX

Henrieke november 1, 2021
Hoofdstuk Progress
0% Compleet

Deze eerste tien dagen staan in het teken van het rustig afbouwen naar lichtere maaltijden. Maak van een aantal maaltijden direct meerdere porties, zodat je makkelijker in het ritme blijft. Het scheelt je uiteindelijk ook tijd in de keuken!

Maak van je smoothie een smoothiebowl door er nauwelijks vocht aan toe te voegen wanneer je deze blendt. Giet de smoothie vervolgens in een schaaltje en lepel lekker op! Vooral gezellig wanneer je met anderen aan tafel eet. Houd wat stukjes fruit achter en versier daarmee je smoothiebowl, dan heb je ook nog lekker wat te kauwen.

  • Deze dagen eet je extra groenten en fruit.
  • Aangevuld met gezonde koolhydraatbronnen.
  • Laat vlees, vis, zuivel en kaas deze week voor wat het is.
  • Koffie, alcohol, sigaretten en frisdranken (ook light) laat je staan.
  • Ook blijf je ver uit de buurt van bewerkt fabrieksvoedsel en gefrituurde snacks.
  • Als je honger hebt, vergroot je de porties of neem je tussendoor een extra stuk fruit.
  • Start met een korte meditatie (10 min tot een ½ uur) voordat je uit bed stapt. Focus op je ademhaling en denk aan drie dingen in je leven (klein of groot) waar je enorm dankbaar voor bent.
  • Begin je dag met een groot glas (lauw) warm water, eventueel met het sap van ½ citroen.
  • Start met een body brush voordat je onder de douche stapt.
  • Beweeg elke dag minimaal een half uur dusdanig dat je hartslag omhoog gaat en je begint te zweten, zoals fietsen, wandelen of een (hot) yogales.

In de volgende paragraaf vind je een aantal recepten die je zou kunnen gebruiken voor je pre-detox. Onderstaand is alvast het boodschappenlijstje voor de recepten te vinden.

Boodschappenlijstje pre-detox

Schrijf je nu in voor
de Masterclass FIRE!