Hoofdstuk 1, Paragraaf 1
In uitvoering

1.7 Weekopdracht

Liesbeth december 1, 2023

Je kan nu bij jezelf nagaan wat bij jou een grote rol speelt als het gaat om acné. Ervaar je chronische stress? Is je bloedsuikerspiegel onstabiel, zijn je hormonen uit balans, eet je de verkeerde voeding of spelen je darmen of lever de hoofdrol in het ontstaan van acné?

Het ontstaan van acné heeft vaak meerdere oorzaken. Dus zorg voor een helikopterview als het gaat om het verbeteren van je huid.

De weekopdracht voor deze week is het eten van 500 gram groenten per dag. En om goed inzicht te krijgen in wat precies eet heb ik een eetdagboek voor je gemaakt. Hierin schrijf je precies op wat je eet. Ook vind je een Facemap in de bijlage. Waar je precies last hebt van acné op je  gezicht zegt iets over een bepaald welke orgaan uit balans is. 

Ook leg ik stap voor stap uit hoe je precies een leverpakking doet. Enjoy!

Weekopdracht

Ben jij klaar voor de eerste weekopdracht?

• Start vanaf vandaag met het eten van 500 gram groenten per dag. Ja, het is echt zo belangrijk voor een mooie huid. Gooi ze door een smoothie, maak een maaltijdsoep, een groenteomelet, snack wat groenten tussendoor…. en let your skin glow! Kies het liefst voor biologische groenten. Mocht dat niet lukken, schil ze of was ze goed onder de kraan!

Eetdagboek

Hieronder kan je het eetdagboek downloaden. Hier kan je elke dag nauwkeurig noteren wat je precies eet en hoe de conditie van je huid eruit ziet. Door het aantal sterren te kleuren kan je de conditie van je huid een score geven. Vijf sterren betekent dat je huid er fantastisch uitziet en noteer ook nog even in het kort hoe het er precies uit ziet en waar de acné precies op je huid zit. 

En noteer echt alles wat je eet. Dus ook als je een reep chocola achter de kiezen hebt. Je kan zo goed bijhouden wat je eet en wat het effect daarvan is op je huid. En dat zorgt er ook voor dat je bewuster gaat eten. Alles wat je eet en drinkt heeft een positief effect of een negatief effect op je huid, lichaam en geest, remember? Als je deze uitprint kan je de komende 6 weken alles overzichtelijk noteren. 

Face Mapping

Ooit van Face Mapping gehoord? Je gezicht en vooral de huid van je gezicht is een weerspiegeling van je gezondheid. De Ayurvedische geneeskunde geeft meer inzicht over huidproblemen die tot uiting komen in het gezicht. Volgens de Ayurvedische leer, zegt de plaats waar deze huidproblemen op je gezicht voorkomen iets over je algehele gezondheid. Zo zegt een puist op je voorhoofd iets heel anders dan een puist op je kin. Bij acné spelen vaak meerdere factoren een rol, maar dit kan een goede aanwijzing geven welke organen uit balans zijn.

In onderstaande bijlage vind je een gezicht met nummers. Zo kan jij voor jezelf nakijken welke organen er volgens de Ayurvedische leer uit balans zijn. Onder het plaatje staat vermeld wat dit precies voor jou betekent.

Leverpakking

Het ontgiftingsproces van je lever kan je stimuleren door een leverpakking. Je dekt jezelf toe met een warme kruik en een deken en ontspant gedurende 30 minuten terwijl je lever aan het ontgiften is. Soms ervaren mensen een vieze smaak in de mond, maar vooral warmte en een diep gevoel van ontspanning. Hoe dat precies werkt, lees je hieronder. 
Geniet ervan!

Vergeet je niet het eetdagboek te downloaden en te printen? Hier kan je makkelijk opschrijven wat je dagelijks eet en ook hoe je huidconditie is. 

Vanaf vandaag maak je een nieuwe start. Hoppa op naar die mooie, zuivere huid. Eet elke dag daarom 500 gram groenten. Zo ondersteun je je lever en geef je je huid en lichaam de juiste voeding boordevol vitaminen en mineralen. Zet ‘m op!

Volgende week gaan we het uitgebreid hebben over voeding. De do’s en dont’s! En dan deel ik ook een paar lekkere recepten met je.

Ik vind het leuk om te weten hoe het met jou gaat. Als je mij op Instagram tagged met @studiohealthnl, kijk ik graag met je mee!

Heel veel succes en tot volgende week!

Schrijf je nu in voor
de Masterclass FIRE!